Kryminalistyka i medycyna sądowa Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki Rejestracja  Zaloguj  Album  Chat


Pobierz tematPoprzedni temat :: Następny temat
Autor Wiadomość
Bartek - bbxb 
kryminalistyka.fr.pl


Pomógł: 10 razy
Posty: 402
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: Pon Sie 07, 2006 11:39 Pobierz post   Regulamin forum

Regulamin forum dyskusyjnego serwisu www.kryminalistyka.fr.pl

Rozdział I
Postanowienia ogólne

Art. 1. Regulamin jest zbiorem zasad, których przestrzeganie ma pozwolić wykorzystać narzędzie, jakim jest forum w sposób optymalny. Celem niniejszego regulaminu nie jest ograniczanie swobody korzystania z forum, ani tym bardziej ograniczanie dostępu do niego komukolwiek.
Art. 2. Każdy ma prawo do wyrażenia opinii na temat niniejszego regulaminu oraz do zaproponowania usunięcia lub dodania dowolnego artykułu. Można to zrobić przesyłając prywatną wiadomość do administratora za pomocą mechanizmów wbudowanych w forum lub na konto e-mail.
Art. 3. Każda osoba korzystająca z forum jest zobowiązana do przestrzegania niniejszego regulaminu. Nieznajomość regulaminu nie stanowi wytłumaczenia w sytuacji jego łamania przez użytkownika.
Art. 4. Z regulaminem zapoznać się można (i należy) przy rejestracji na forum. Należy jednocześnie pamiętać, że dokonując rejestracji automatycznie zgadzamy się na przestrzeganie niniejszego regulaminu.

Rozdział II
Cele działania forum

Art. 5. Forum dyskusyjne serwisu internetowego www.kryminalistyka.fr.pl służy przede wszystkim zdobywaniu wiedzy na tematy związane z kryminalistyką, medycyną sądową oraz tematami pokrewnymi.
Art. 6. Forum umożliwia uzyskiwanie pomocy przy rozwiązywaniu problemów, wymianę opinii i doświadczeń. Działanie forum opiera się na wzajemnej pomocy wszystkich użytkowników.

Rozdział III
Zasady panujące na forum

Art. 7. Korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne i dobrowolne.
Art. 8. Aby mieć możliwość wypowiedzi na forum, należy się zarejestrować.
Art. 9. Treści publikowane na forum muszą być zgodne z prawem polskim.
Art. 10. Zabrania się publikowania na forum treści i materiałów wulgarnych, pornograficznych, nieetycznych, obrażających czyjeś uczucia religijne lub uznawanych powszechnie za obraźliwe. Dotyczy to wszelkich treści wprowadzonych na forum przez użytkownika - w wiadomościach, pseudonimie, podpisie, emblemacie i innych.
Art. 11. Administratorzy i moderatorzy podejmują działania mające na celu usuwanie wszelkich uznawanych za obraźliwe materiałów, możliwie jak najszybciej. Należy zdawać sobie sprawę, że zawartość każdego postu na tym forum wyraża poglądy i opinie jego Autora, a nie administratorów, czy moderatorów (poza wiadomościami pisanymi przez nich osobiście) i nie ponoszą oni odpowiedzialności za te treści.
Art. 12. Każdy użytkownik forum powinien starać się traktować innych uczestników dyskusji tak samo, jak sam chciałby być traktowany. Oczekując szacunku, pamiętajmy o okazywaniu go innym.
Art. 13. Na forum serwisu www.kryminalistyka.fr.pl funkcjonują rangi dla wszystkich użytkowników związane z ilością wysłanych postów. Każdy nowy użytkownik forum otrzymuje rangę o nazwie Nowa dusza. Rangi specjalne przyznawane są przez administratora, który wraz z moderatorami ocenia poziom wysłanych wypowiedzi. Aktywne uczestnictwo w dyskusjach toczących się na forum jest mile widziane - należy jednak pamiętać, że na tym forum, większa wymowę ma poziom merytoryczny publikowanych materiałów, niż ich ilość.
Art. 14. Forum nie służy załatwianiu spraw prywatnych - do tego służy mechanizm PW (prywatna wiadomość) oraz e-mail.
Art. 15. Przy publikacji jakichkolwiek materiałów, należy pamiętać o przestrzeganiu i nienaruszaniu praw autorskich i praw pokrewnych.
Art. 16. Bezwzględnie zabrania się publikowania cudzych danych teleadresowych.
Art. 17. Zabrania się usuwania lub edycji komentarza pod postem, napisanego przez administratorów lub moderatorów.
Art. 18. Zabrania się pisania dwóch swoich postów – jeden pod drugim. Do zmiany treści służy przycisk Edytuj.
Art. 19. Na forum nie toleruje się spamu i reklam. W treści postu nie mogą znajdować się linki reklamujące zarówno strony komercyjne i prywatne, które nie są związane z danym tematem. Zabrania się wyświetlania na forum jakichkolwiek banerów do tych stron oraz płatnych banerów. Tylko we własnym profilu wolno umieszczać adres swojej strony lub strony zaprzyjaźnionej. Jeśli jest to strona własna, niekomercyjna, można o niej porozmawiać na PW lub założyć nowy temat.
Art. 20. Zabronione jest używanie koloru czerwonego w swoich wypowiedziach. Koloru tego używać mogą tylko administratorzy i moderatorzy.
Art. 21. Wobec zasad obowiązujących na forum, wszyscy użytkownicy są równi. Do przestrzegania regulaminu zobowiązani są zwykli użytkownicy, moderatorzy, oraz administratorzy forum.

Rozdział IV
Kary stosowane na forum

Art. 22. W przypadku drobnych odstępstw od obowiązujących zasad, stosowane będzie upomnienie. Drugie upomnienie użytkownika wiąże się z otrzymaniem ostrzeżenia. Jeśli użytkownik otrzyma 3 ostrzeżenia jego konto zostaje zablokowane
Art. 23. Posty, których treść jest wynikiem nieznajomości obowiązujących na forum zasad, będą blokowane lub przenoszone.
Art. 24. Posty rażąco naruszające regulamin, będą bezpowrotnie usuwane z forum.
Art. 25. Osobom permanentnie i celowo łamiącym regulamin, administrator uniemożliwia korzystanie z forum.
Art. 26. Przykładowe zdarzenia i kary:
§ 1. za pisanie posta pod postem – upomnienie.
§ 2. za edytowanie i usunięcie wpisu administratora lub moderatora - ostrzeżenie
§ 3. za używanie czerwonego koloru – ostrzeżenie.
§ 4. za jawne nabijanie postów (pisanie bezsensownych postów) – ostrzeżenie
§ 5. za obrazę innych użytkowników forum - ostrzeżenie.
§ 6. za jawną wrogość, lub pisanie w sposób zachęcający do konfliktów, lub lekceważący innych – upomnienie.
§ 7. za używanie niecenzuralnego słownictwa - upomnienie.
§ 8. za niedostosowanie się do poleceń moderatorów/administratora odnośnie zmiany avataru, sygnatury z przyczyn regulaminowych – ostrzeżenie.
§ 9. za zakładanie dwóch takich samych tematów w innych działach – upomnienie.
§ 10. za nieprzestrzeganie reguł odnośnie nazewnictwa tematów – upomnienie.
Art. 27. Podział kar jest następujący: upomnienie > pierwsze ostrzeżenie > drugie ostrzeżenie > trzecie ostrzeżenie = zakaz wstępu na forum.
Art. 28. Zakaz wstępu na forum może wynosić od 14 dni do dożywotniego pozbawienia możliwości korzystania z forum.

Rozdział V
Niejasności i spory

Art. 29. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, można je wyrażać publicznie na forum, bądź poprzez wysyłanie prywatnej wiadomości do moderatorów lub administratorów. Zalecaną metodą jest ta druga.
Art. 30. Jeżeli ktoś nie zgadza się z decyzjami i działaniami podejmowanymi przez moderatorów lub administratorów forum, powinien skontaktować się bezpośrednio z osobą, co, do której poczynań ma zastrzeżenia.
Art. 31. Używanie forum www.kryminalistyka.fr.pl do rozstrzygania sporów między użytkownikami jest zabronione.

Rozdział VI
Obsługa forum

Art. 32. Porad dotyczących obsługi forum należy szukać w FAQ (link na głównej stronie forum).
Art. 33. W przypadku problemów z obsługą forum wynikających z nieznajomości jego mechanizmów, użytkownicy mają prawo zadać pytanie moderatorom lub administratorom. Należy jednak w miarę możliwości starać się zrozumieć zasady działania forum samodzielnie.
Art. 34. W przypadku usterek i błędów działania forum, należy je zgłaszać bezpośrednio do administratora lub w dziale Panel techniczny.
Art. 35. Swoje pomysły dotyczące wyglądu lub funkcjonowania forum, można publikować na forum w dziale Panel techniczny.

Rozdział VII
Zasady dotyczące pseudonimu (nick)

Art. 36. Wybierając dla siebie pseudonim, należy postarać się, aby był on unikatowy i nie powodował wprowadzenia kogokolwiek w błąd.
Art. 37. Raz wybranego na forum pseudonimu nie ma możliwości zmieniać. W przypadku chęci zmiany należy zrejestrować się jeszcze raz bądź zgłosić się do administratora forum.
Art. 38. Należy ograniczyć długość wybieranego pseudonimu do rozsądnego minimum.

Rozdział VIII

Zasady dotyczące podpisów (sygnatur)

Art. 39. Maksymalna długość podpisu to 255 znaków łącznie ze spacjami.
Art. 40. Warto pamiętać, że przy domyślnych ustawieniach, podpis pojawia się pod każdym wysłanym postem. Dobierając treść podpisu należy wziąć to pod uwagę.
Art. 41. Należy unikać przesadnego formatowania tekstu w podpisach.
Art. 42. Należy unikać sygnatur wieloliniowych, gdyż niepotrzebnie "rozciągają" one długość wyświetlanych na forum wątków dyskusji.

Rozdział IX
Zasady dotyczące emblematu (avatar)

Art. 43. Wybierając emblemat wypada sprawdzić, czy ktoś inny na forum już z niego nie korzysta, a w razie wątpliwości zrezygnować z danego emblematu.
Art. 44. Jako emblemat może posłużyć obrazek wysłany z komputera użytkownika.
Art. 45. Maksymalna wielkość emblematu to 100 x 100 px.
Art. 46. Maksymalny rozmiar emblematu nie może przekraczać 6144 bajtów.
Art. 47. Należy unikać przesadnie "krzykliwych" kolorów. Dbajmy o oczy innych użytkowników.

Rozdział X
Prowadzenie dyskusji - o czym należy pamiętać przed wysłaniem wiadomości na forum?

Art. 48. Sprawdź czy temat nie był już na forum poruszany i czy odpowiedź na Twoje pytanie już nie padła. Forum wyposażone jest w mechanizm wyszukiwania (link na głównej stronie), naucz się z niego korzystać.

Zakładanie nowego tematu (topic):

Art. 49. Najpierw należy zastanowić się, na które forum tematyczne powinien trafić Twój post. Każde forum posiada pewien zakres tematyczny, który użytkownicy muszą przestrzegać podczas umieszczania na nim swoich postów. O tym, jakiemu tematowi poświęcone jest dane forum, możemy wnioskować z nazwy, komentarza. Jeśli temat nie pasuje do żadnego z działów tematycznych, temat należy umieścić na forum Insza Inszość - tam zasady są najmniej rygorystyczne. Jeśli pomimo wysiłków, nie znajdujesz następnego dnia Twojego tematu na tym forum, na którym go umieściłeś, oznacza to, że nie udało Ci się zmieścić w tematyce obowiązującej na tym forum i moderator przeniósł Twój temat gdzie indziej - musisz go teraz poszukać.
Art. 50. Ważną sprawą jest właściwe zatytułowanie naszego tematu lub posta. Temat powinien być krótki (nie używamy pełnych zdań, lecz posługujemy się raczej hasłami), ale możliwie najdokładniej precyzujący poruszaną tematykę. Przykład dobrego tytułu to: "Co to jest współczynnik wiktymizacji?". Fatalne tytuły to np. "Pomocy!!!", "WAŻNEEE!", "Nie wiem co robić...". Posty o takich tematach często są przez czytelników pomijane.
Art. 51. Sami wybraliśmy temat, więc starajmy się go trzymać w swoich wypowiedziach. Wypadałoby też aktywnie uczestniczyć w wywołanej naszą wiadomością dyskusji.
Art. 52. Zadając pytanie, postarajmy się dostarczyć naszym rozmówcom maksimum informacji. Jeśli piszemy o komunikatach prasowych, zacytujmy je w całości. Starajmy się opisać temat jak najdokładniej.
Art. 53. Jeśli na Twoje pytanie nie pojawia się odpowiedź, może być to spowodowane kilkoma czynnikami. Może jesteś zbyt niecierpliwy i nie zaczekałeś odpowiednio długo na odpowiedź? Może źle zatytułowałeś post, źle sformułowałeś pytanie, lub nie podałeś wystarczającej ilości informacji i nikt nie próbuje nawet na nie odpowiedzieć? Może pytanie zostało już kiedyś zadane i nikt nie chce trudzić się odpowiadając na nie ponownie? Może pytanie przerosło możliwości i wiedzę wszystkich uczestników forum (najmniej prawdopodobna ewentualność)? Obojętnie, co jest powodem, nie wysyłaj na forum ponownie tego samego pytania. Spróbuj sprecyzować to, które już zadałeś.
Art. 54. Pamiętaj, że celem istnienia forum jest poszerzanie wiedzy osób korzystających z niego.
Art. 55. Jeśli czytając wiadomości na danym forum, natrafisz na temat związany z tym co cię interesuje, nie zadawaj nowego pytania i nie twórz nowego wątku, lecz postaraj się kontynuować już istniejący.
Art. 56. Przed założeniem nowego tematu skorzystaj z wyszukiwarki ("szukaj") i dopiero po upewnieniu się, że temat nie został poruszony załóż nowy.

Odpowiadanie na pytania:

Art. 57. Odpisując na czyjeś pytanie starajmy się być konstruktywni i pomocni. Komentarze typu: "popieram przedmówcę", ,,tak”, ,,nie” niewiele wnoszą do dyskusji. Odpowiedzi takie będą kasowane, a użytkownik, który tak odpowiedział dostanie upomnienie.
Art. 58. Odpowiadając trzymajmy się ściśle tematu. Pytającemu na pewno na tym zależy.
Art. 59. Jeżeli nie znasz odpowiedzi, nie pisz nic. Pisanie bzdur wiąże się z otrzymaniem upomnienia.
Art. 60. Gdy na forum prowadzona jest merytoryczna dyskusja, a chcesz wziąć w niej udział, nie pisz krótkiego posta o banalnej treści. Nie rozbijaj rozbudowanych, ciekawych dyskusji błahymi postami.
Art. 61. Nie wahaj się prowokować innych do dyskusji, o ile nie są to jałowe spory. Pamiętaj, że dyskusje są toczone publicznie i służą konstruktywnej wymianie poglądów.
Art. 62. Uwagi na temat błędów stylistycznych, ortograficznych i interpunkcyjnych przekazuj Autorowi korzystając z prywatnych wiadomości lub e-mail, a nie otwarcie, na łamach forum.
Art. 63. Prywatne wiadomości jak sama nazwa wskazuje są prywatne, dlatego odpowiadając nadawcy korzystamy również z PW, a nie publikujemy odpowiedź na forum. Ewentualnie jeśli chcemy kogoś przeprosić, wypadałoby to wyrazić publicznie.
Art. 64. Nie używaj w odpowiedziach agresywnego języka. Inni użytkownicy to też ludzie, mają swoje uczucia, czasem popełniają też błędy. Nie obwiniaj ich za to. Administratorzy i Moderatorzy też mogą się pomylić.

Formułowanie treści wiadomości (postów):

Art. 65. Bądź profesjonalny i ostrożny w tym, co mówisz o innych. Unikaj jak ognia obrażania uczestników dyskusji. Ostateczny skutek takich działań może być tylko jeden: zablokowanie Tobie dostępu do forum przez administratora.
Art. 66. Bądź ostrożny pisząc z humorem lub sarkazmem. Bez osobistego kontaktu Twój żart może być odebrany jako złośliwa krytyka.
Art. 67. Zwracaj uwagę na to, czy w publikowanych przez Ciebie treściach nie ma takich, które są niedopuszczalne na tym forum.
Art. 68. Dbaj o kulturę języka. Dotyczy to zarówno unikania wszelkich wulgaryzmów, jak i dbania o ortografię, gramatykę i interpunkcję. Pamiętaj, że jeden źle postawiony przecinek, może zmienić całkowicie znaczenie zdania. Staraj się pisać językiem jak najbardziej komunikatywnym.
Art. 69. Cytując inne osoby, wytnij fragmenty, które nie dotyczą bezpośrednio problemu. Załączanie całej wypowiedzi na pewno znudzi czytających. Pamiętaj o objęciu cytatu znacznikami QUOTE.
Art. 70. Jeżeli publikujesz jakieś materiały, staraj się zawsze podawać ich źródło, a jeśli to konieczne, uzyskać zgodę autora na publikację. Absolutnie niedopuszczalne jest publikowanie cudzych materiałów jako swoich. Przestrzeganie praw autorskich traktuj jak jeden z priorytetów.
Art. 71. Nie nadużywaj emotikonek [uśmieszków] przy pisaniu wiadomości. Nie pozwala to czytającemu skupić się na czytaniu tekstu wiadomości. Maksymalna ilość emotikonek w poście to 10. Ograniczenie to nie obowiązuje w dziale Insza Inszość.
Art. 72. Unikaj przesadnego formatowania tekstu. Kieruj się zasadą, że formatowanie służy polepszaniu przejrzystości tekstu, a nie jego zaciemnianiu.
Art. 73. PISANIE DUŻYMI LITERAMI traktowane jest jako krzyk, a krzyczeć nie musisz. Krzyczenie jest nieeleganckie i administrator lub moderator może udzielić Ci upomnienia.
Art. 74. Używając skrótów takich jak IMHO, BTW, staraj się nie stosować tych bardziej wyszukanych, lecz co najwyżej tych powszechnie znanych. Wbrew pozorom, nie świadczy to o profesjonalizmie, lecz o jego braku.
Art. 75. Kontroluj przed wysłaniem napisany przez siebie tekst. Korzystaj z opcji PODGLĄD. Jeśli jednak coś Ci umknie, zawsze możesz jeszcze zmienić treść w opublikowanej już wiadomości używając przycisku Edytuj.

Rozdział XI

Postanowienia końcowe

Art. 76. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.
Art. 77. O wszelkich zmianach w Regulaminie, Administrator forum poinformuje w tym temacie lub w dziale Panel techniczny.
Art. 78. Dane osobowe, w posiadanie, których wszedł Administrator w związku z rejestracją Użytkownika są traktowane jako poufne. W przypadku bezprawnego ujawnienia danych Administrator ponosi odpowiedzialność na zasadach określonych odrębnymi przepisami.
Art. 79. Użytkownik zgadza się, aby wszystkie wpisane przez niego informacje, przechowywane były w bazie danych.
Art. 80. Regulamin wchodzi w życie w momencie jego opublikowania, a wszelkie zmiany nim wywołane mają rygor natychmiastowy.

Administratorzy i moderatorzy mogą zwracać uwagę lub dawać upomnienia, jeżeli uznają to za stosowne. Mogą również usuwać tematy i posty bez uprzedzenia autora. W sprawie wszelkich wątpliwości należy kontaktować się na PW z administratorami lub moderatorami.



Autorzy: Bartek - bbxb / MATRIX
Współpraca: serwis www.pcmaniak.pl

_________________
http://www.pajacyk.pl/ - daj obiad dziecku! teraz!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template NoseBleed v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 13